Co říkají naši spokojení klienti


„Včera to byla skvělá dvouhodinovka – zábavná, ale přitom ne prvoplánová, donutilas nás trochu vystoupit z komfortní zóny, přitom umíš nastavit bezpečné prostředí, moc se mi také líbí tvoje výstižná zpětná vazba a u nás, jak se nespokojíš s obecnou odpovědí a nutíš nás o sobě přemýšlet. Je to radost potkat se s takovým profesionálem (v tom nejlepším slova smyslu) jako jsi ty. Těším se, jestli ještě něco s HR pro nás vymyslíte :).“
Martin Balcárek, T-Mobile Czech Republic a.s.

„Absolvoval jsem u Jany mírové rozhovory a po nějakém čase jsem si Janu pozval na zpětnou vazbu k reálným rozhovorům, které vedu se svými lidmi. Jana mi otevřela oči a předala mi její pohled na to, co dělám správně a také doporučení, co mohu ještě zlepšit. Díky tomu se již nemusím trápit myšlenkami, zda je dělám správně a mám další podněty, na kterých mohu dál pracovat a posouvat se vpřed k ještě mírovějším rozhovorům.“
Richard Hrdlička, vedoucí karetního centra a klientského servisu, Air Bank

„Pani Jana Richtmanová je školiteľka,ktorá sa narodila pre svoju profesiu, urobí maximum, aby z vás urobila lepšieho manažéra a jediné čo k tomu potrebuje, je vaše chcenie. Absolvovala som školenie Brašna manažéra a Excelentné vedenie porady a veľmi ma potešilo, keď mi moja nadriadená povedala, že tieto školenie ma posunulo vpred. Získané poznatky využívam nielen v práci, ale aj v súkromnom živote, najmä pri mojich dvoch malých synoch 🙂
Ak chcete byt dobrým manažérom,leadrom, vôbec neváhajte absolvovať tieto školenia u PANI školiteľky.“
Júlia V.

„S Janou jsem absolvovala dvoudenní a velmi intenzivní (v dobrém slova smyslu) trénink pracovních „Mírových rozhovorů“. Musím se přiznat, že nejsem příznivcem jakýchkoliv scének a hraných situací, ale Jana si dala tu práci a pro každého z nás připravila „situace šité na míru“, díky kterým jsem si nepřipadala jako herečka v TV seriálu, ale jako JÁ.
Jana nikdy nezůstávala jenom u povrchu (a to i přesto, že nás bylo dohromady 12), ale šla do hloubky přímo k tomu, co každému z nás způsobovalo nepříjemnosti. Zároveň nikdy nesoudila, ale naopak mi do ruky vložila nástroje, které mi už nyní přinášejí spoustu dobrého a které mi ulehčují život.
Pokud chcete skutečně něco změnit a přitom pořád zůstat Vámi, tak je Jana pro Vás tím správným člověkem, na kterého se můžete obrátit.“
Veronika Ponikelská, vedoucí oddělení Ověřování, Air Bank

„Nejlepší investice, kterou pro sebe můžete udělat. A to nejenom v oblasti pracovní, ale především osobní. I přes počáteční nedůvěru Vám Jana s maximální profesionalitou otevře oči a ukáže Vám, jak být lepším – manažerem, týmovým hráčem, ale i člověkem.
Ještě jednou moc děkuji za Váš vstřícný, ale především lidský přístup, a doufám, že ještě někdy budu mít tu čest navštívit Váš kurz.
Hodně štěstí!“
Tereza Dvořáková, vedoucí právního odd. vymáhání pohledávek, Home Credit a.s.

„Jednalo se o jedno z nejlepších soft-skills školení, jichž jsem se mohl zúčastnit. Lektorka (Jana Richtmanová) měla bohaté zkušenosti z praxe, její výklad byl velice srozumitelný, se spoustou živých příkladů, cvičení apod. Pokud by byla možnost nějakého návazného školení, tak bych byl velice rád.“
Michal Horák, Team Leader oddělení IT, Ricardo Prague s.r.o.

„Za celý svůj život, jsem byl na několika školeních, workshopů atd. Ale setkání s Janou pro mě bylo nejzásadnější v tom ohledu, že mi jako jediné ukázalo, jak sebe sama změnit, protože celý workshop nebyl v teoretické rovině, ale donutil mě si všechny věci zažít na vlastní kůži. Jana má neuvěřitelný čuch na lidi, najde Vaše místa, kde se zlepšit, milou formou Vám pomůže se nad sebou zamyslet a otevřít dveře, jak se posunout zase o něco dále. Donutí Vás vystoupit ze své komfortní zóny a sami během pár tréninků uvidíte, že to funguje. Zároveň čekejte velice profesionální přístup a až „nakažlivou“ energii, kterou do Vás Jana dostane. Jano, děkuji!“
Martin Sova, vedoucí týmu Back office,
Air Bank

U Jany jsem absolvoval školení „Mírové rozhovory“. Není důležité, co bylo obsahem tohoto školení, ale kdo a jak jej vedl. Absolvoval jsem již řadu školení, jak zlepšit své manažerské dovednosti. Ze všech, včetně tohoto, jsem si odnesl řadu teoretických rad, jak postupovat když … Z tohoto jsem si odnesl ještě něco navíc. Něco, co je důležitější, než všechny teorie.
A tím je potřeba nejen vlastní vůle chtít sebe změnit, ale potřeba chtít si dobrovolně sáhnout úplně na své dno. Pokud se chcete někam posunout, musíte si přiznat své chyby a pracovat s nimi, jako s darem, nikoliv nedostatkem. Jana je jako pitbul, který vyčenichá, co ti nejde, co potřebuješ změnit. Donutí tě si to přiznat a pak tě jemně vede k lepšímu řešení. A než si to uvědomíš, už máš nový návyk.  To vše příjemnou formou, která respektuje hranice každého jednotlivého účastníka. Ale která tě zároveň donutí dobrovolně vstoupit do své vlastní diskomfortní zóny. A pokud jsi k sobě upřímný, tak tam většinou najdeš nějakého kostlivce, kterému ses vyhýbal. Jana je tedy takový průvodce, který tě trpělivě povede k podstatě tvého nedostatku, pomůže ti ho pochopit a přijmout a nakonec i změnit. 
Takže pokud si chcete jen rozšířit své teoretické znalosti, vezměte si libovolného školitele. Pokud chcete skutečnou změnu, najměte si Janu. Budete potit krev, ale máte větší šanci se posunout dále.
Petr Nečas, vedoucí oddělení Právních vztahů k nemovitostem, Air Bank

Setkání s Janou Richtmanovou dalo strukturu mému seberozvoji. Bylo příležitostí k „zastavení se“, rekapitulaci, definování potřeb a dalších možností. Konzultace podpořily moji motivaci ke změně, otesávání sebe sama.
Jana umí přirozeně vytvořit atmosféru plnou důvěry a přijetí. Má skutečný zájem, fandí Vašemu rozvoji a přerodu. Podporuje, citlivě reaguje na individualitu každého. Jde po cíli setkání, cíli spolupráce a výstupech. Nenechá Vám nic „zadarmo“, ale v tom dobrém slova smyslu. Vždyť seberozvoj je dřina a pevná vůle.
Jana pracuje skvěle s časem, je flexibilní v definování potřeb a zadání pro jednotlivé konzultace, pružně a citlivě reaguje na aktuální naladění a situaci. Výborně kombinuje koučink a mentoring. Pokud preferujete teorii, sype ji z rukávu.
Díky, Jano.

Pavla Wilhelmová, HR Business partner, Air Bank

Milá Jani,
Vaše školení a koučink hodnotím až s několika měsíčním odstupem. Jsem velmi ráda, že jsem ho absolvovala. Jste úžasná žena, ze které vyzařuje láska, klid a harmonie. Dokonce jsem měla osobní příležitost zjistit, že jste také velmi talentovaná. Setkání s Vámi mi ukázalo, že se v životě nepříjemné situace dají zvládnout s nadhledem. Že, když člověk změní své myšlení a začne myslet pozitivně, je vše v životě jednodušší a i ty nejnepříjemnější okamžiky se dají zvládnout. Naučila jste nás, jak při vzájemné interakci smýšlet o druhých. Pokud budeme smýšlet o druhé osobě pozitivně, zpravidla budeme mít i pozitivní výsledek. Ukázala jste nám, jak se dá snadněji dosáhnout cíle a jak pracovat se svými podřízenými, aby byli v práci spokojení a svou práci odváděli na 100%. Naučila jste nás, jak je vést, aby i oni dosáhli svého cíle. Kladla jste důraz na zpětnou vazbu, která je velmi důležitá.  A v neposlední ředě jste nám ukázala, jak se vypořádat s neúspěchem nebo s negativní zpětnou vazbou. Jak se z toho nehroutit a vzít si poučení pro „příště“.
Za tyto cenné rady Vám velmi děkuji a budu se těšit na další možné setkání.
Přeji Vám spoustu energie a spoustu úspěchů.
Jana Svobodová, vedoucí finančního oddělení, Home Credit a.s.

„Velmi zajímavé a přínosné školení. Nutné minimum teorie s množstvím praktických ukázek a cvičení. Velmi dobře použitelné v práci i osobním životě. Oceňuji také roli lektorky – její připravenost a nezměrnou energii.“
Martin Balcárek, T-Mobile Czech Republic a.s.

Každý musí uznat, že se máme pořád co učit, a kdo se vyvíjet přestane, začne se ve vývoji vracet.
Ať už analýzou mého stylu řízení či analýzou pracovní motivace a potřeb lidí jsem měl možnost nahlédnout a zapracovat sám na sobě. Výsledné prohloubení empatie pomůže člověku uvědomit si, že vysílání není to, co příjem.
Individuální analýza úloh a kompetencí manažera mi pomáhá každý den lépe volit priority a lépe regulovat míru delegování práce. Tento manažerský kurz vedla profesionální lektorka, která část svého života strávila na podobné pozici. Intuitivní metodika a cvičení s minimem teoretického „natloukání“ Vám umožní přijít na řešení vlastními silami. Díky tomu se Vám závěry ze školení vryjí do paměti navždy. Díky poznámkám a velkému důrazu na zpětnou vazbu pokaždé, když procházím šanon (studijní materiál), osloví mě něco nového.                               
Wojciech Korzuchowski, Logistic Manager, Amphenol-Tuchel Electronics GmbH

S Janou Richtmanovou spolupracujeme od roku 2013, a to zejména na manažerských programech jak pro zkušené leadry (Manažerská akademie), tak pro juniorní vedoucí (Moje brašna manažera).
Důvodem je bohatá manažerská zkušenost, kterou má Jana za sebou, a kterou v rámci tréninků a následných aktivit využívá a umí předat. Účastníci oceňují především jejich praktické zaměření s ohledem na situace, které v rámci své pracovní agendy řeší a praktický nácvik důležitých dovedností v bezpečném prostředí. Vše navíc podpořené praktickými ukázkami řešení ze strany lektorky. Jana velmi dbá na přípravu tréninků přímo na míru. Nezbytnou součástí každé akce je tak důsledná příprava účastníků. Následné akce a kroky ze strany účastníků pak vhodně podporuje individuálním telekoučinkem, který dává účastníkům příležitost řešit další pracovní situace a problémy, na které se v rámci tréninku nedostalo nebo jsou příliš osobní. Díky těmto programům si účastníci upevňují vědomě principy leadershipu a Jana je svým přístupem motivuje v práci na sobě a svém osobním růstu.
Velmi si vážím profesionálního přístupu, se kterým Jana k přípravě a realizaci tréninků přistupuje. Kladně hodnotím i detailní zpětnou vazbu na jednotlivé aktivity a účastníky, která vždy po tréninku následuje a je důležitá pro další práci se zaměstnanci a jejich potenciálem. A budu moc ráda, když naše spolupráce bude i nadále pokračovat.
Petra Ježová, Training & Development Specialist, Home Credit a.s.

Dobrý den, na čas strávený na školení si uchovávám příjemné vzpomínky. Přístup lektora k vedení kursu a způsob předávání informací mi vyhovoval. Poměr části vzdělávací a čas na procvičení nabytých informací byl vyvážený. Jako účastník kursu jsem měl dostatek prostoru pro vlastní realizaci a procvičení různých modelových situací z vlastního praktického života, tak situací předložených lektorem. Vedle fixace získaných informací vidím jako velmi přínosné, že praktické provádění cvičení bylo cestou k získání určité sebereflexi a sebepoznání vlastní schopností při řešení daných situací. Poskytnuté materiály považuji za dostatečné nejen pro využití při vlastním kursu, ale i pro pozdější připomenutí a zopakování probírané látky. Můj celkový pocit z kurzu a hlavně práce lektora je velmi pozitivní. Myslím si, že kromě předání faktických informací a řady neocenitelných osobních zkušeností byla použitá forma „škola hrou“ a vytvoření prostředí vzájemné důvěry tím, co se podepsalo na velmi dobrém pocitu z tohoto kursu. Přeji hodně úspěchů v další práci, kterou myslím děláte velmi dobře.
Zdeněk Kašpar, Key Account Manager STYRAX, a.s.

Dobrý den,
v lednu 2012 jsem pro vedoucí pracovníky naší společnosti organizovala dvoudenní trénink „Jak vést přijímací pohovor“ pod vedením paní Jany Richtmanové, kterého jsem se také účastnila. Mohu konstatovat, že dvoudenní trénink měl velmi vysokou profesionální úroveň, jak po stránce organizační, tak po stránce interaktivní (vytváření reálných situací pro získání praktických dovedností). Obecně byl kurz hodnocen velmi pozitivně a kolegové, včetně mě, se těší na další kurz pod vedením paní Richtmanové.“
Naďa Řeháková, HR Manager, Ricardo Prague s.r.o.

S lektorkou Janou Richtmanovou jsem měla možnost se opakovaně setkat na několika seminářích, např. sebeorganizace, leadership v praxi, manažerská komunikace a v poslední době program pro telefonní operátorky. Spolupráce s Janou je vždy výborná. Jana je profesionál, program má vždy perfektně připravený včetně materiálů, teorii vhodně kombinuje s praxí, uvádí své zkušenosti. Není nic horšího než celý den naslouchat teorii a nakonec zjistit, že se nedá ani uplatnit. To se na semináři u Jany nemůže stát. Celodenní program je nabitý od začátku až do konce. Ve všech případech jsem vždy na konci semináře měla pocit, že bychom se tématu mohli věnovat další dny. Nejpřínosnější pro mě byly vždy modelové situace, kdy jsem si vyzkoušela i jiný přístup k řešení, než který jsem do té doby používala a nejen v mé manažerské praxi jsou neocenitelným přínosem.   Jana vyzařuje na seminářích tolik pozitivní energie, že není možné zůstat „stranou“. Těším se na další příležitost se s Janou Richtmanovou opět setkat.
Ing. Karolína Matějková, manažerka administrativního oddělení, Exekutorský úřad pro Prahu 6

Dobrý den Jano, chtěl bych Vám tímto poděkovat za příjemné překvapení na kurzu „Brašna manažera“. Já jakožto zarytý škarohlíd a odmítač školení všeho druhu musím uznat, že to bylo velmi zajímavé a věřím, že i dlouhodobě přínosné. Především z praktické části jsem si odnesl několik velmi zajímavých postřehů, donutilo mne to o mé nové roli přemýšlet trochu jinak než doposud. Díky za to a těším se na další shledání!
 Jan Predný

Chtěl bych Janě poděkovat za osobitý přístup v kurzu „Moje brašna manažera“, který nebyl tradičním monotónním kurzem, ale spíše rozvojovým dialogem, který vám nenásilnou, srozumitelnou a především zábavnou formou rozšíří obzory. Těším se na další spolupráci.
Miroslav Adámek, Vedoucí oblasti KA, Home Credit a.s.

Počas  školenia som bola súčasťou dvoch školení zameraných na rozvoj mojej aktuálnej, dá sa povedať už staronovej pozície vedúcej tímu. Obe školenia boli pod vedením lektorky p. Jany Richtmanovej. Prvé dvojdňové školenie s názvom „Moje brašna manažera“ bolo zamerané hlavne na nastavenie podmienok pre sebareflexiu,  vytvorenie kvalitného základu riadenia i  pre zlepšenie vedomostí zo zámerom na vykonávanie dobrej, kvalitnej práce nie len u seba, ale aj u druhých. V druhom školení som sa oboznámila s termínom „Excelentná porada“, kde som získala základné znalosti pre úspešné a efektívne vedenie porád.
V oboch kurzoch p. Richtmanová ukázala svoje kvality, naučila nás ako poznať samého seba, uvedomili sme si nie len svoj potenciál, ale aj potenciál kolegov. Veľmi oceňujem dôkladnú pripravenosť lektorky nakoľko bolo vidieť ako ľahko sa orientuje vo svojej profesii školiteľa. Prípravu však nevyžadovala len od seba, ale i od nás zúčastnených, kde práve príprava bola dobrým nástrojom zorientovania sa vo svojej roli vedúceho tímu, celkovo sa nám lepšie chápali širšie súvislosti  školenia. Praktické rady, názorné ukážky, no  najmä modelové situácie nás naučili pracovať efektívne so silnými stránkami jednotlivých členov tímu a ich ďalšie rozvíjanie a usmerňovanie v profesijnom dianí. Vyrovnaná a konkrétna komunikácia medzi mnou a lektorkou ma naučila väčšej otvorenosti a neustálej motivácii pri mojej práci. Spoluprácu s lektorkou hodnotím ako veľmi pozitívny zážitok, nakoľko som mala možnosť vyskúšať si školenie, ktoré bolo na veľmi dobrej úrovni nie len tej profesijnej, ale aj osobnostnej, ktoré nasmeruje každého jedného z nás tým správnym smerom. Veľkým prínosom boli aj školiace materiály od lektorky, ku ktorým sa kedykoľvek vieme vrátiť a oprášiť si naše nadobudnuté znalosti. Školiace podklady sú vypracované precízne, no hlavne prehľadne s cieľom pripomenutia si našich spoločných „zážitkov“ a vedomostí. Veľmi si vážim spätnej väzby, ktorú ma lektorka naučila používať, používam ju dodnes a je neskutočne účinná ako i pre mňa, tak i pre moje okolie. 
Je mi veľmi ľúto, že spolupráca medzi mnou a lektorkou nie je častejšie, verím, že je a bude prínosom aj pre ďalších školených, ktorí sa chcú vo svojom osobnom i profesijnom živote posunúť nie len ďalej, ale hlavne tým správnym smerom.
Patrícia Lukáčová, Vedúca tímu oddelenia Telemarketingu

Trénink na téma obchodních dovedností, vedený lektorkou Janou Richtmanovou, který jsem spolu s dalšími kolegy absolvoval v dubnu letošního roku, považuji za velice přínosný. Oceňuji, že jsme měli možnost dopředu uzpůsobit obecně navržený program školení potřebám naší firmy a konkrétních pracovníků, kteří se kurzu zúčastnili. Za nejvýznamnější přínos kurzu a jeho nejsilnější stránku, považuji možnost tréninku na reálných příkladech nebo situacích, s nimiž se setkáváme v denní praxi v naší firmě. Tato možnost urychluje aplikaci teorie a činí školení velmi zajímavým. Kromě toho mohu pozitivně zhodnotit výkon lektorky, paní Richtmanové, především její interaktivní vedení školení a vytvoření otevřeného, komunikativního prostředí v rámci kurzu. V tomto prostředí probíhala přirozená a příjemná diskuze probírané problematiky a otevřená zpětná vazba na výkony v rolových hrách.
S průběhem tréninku jsem byl spokojený.
Ing. Jiří Vonášek, Technický ředitel STYRAX, a.s

Spolupráce s paní Richtmanovou mě naučila soustředit se v byznysu i soukromí na věci, které dokážu reálně ovlivnit. Naše krátká, ale intenzivní spolupráce mi velmi pomohla v nalezení rovnováhy mezi úsilím, které do dané věci vložím a výsledkem, který přinese. I zpětně musím říct, že čas strávený s paní Richtmanovou mi dal mnoho a pomohl mi uvědomit si spoustu věcí, na které jsem se najednou bez problémů začala dívat úplně jinak.
Děkuji!
Veronika Kiková, Vedoucí oddělení Analýzy / Head of Analysis, Home Credit a.s.

Jana Richtmanová je první lektorka, jejíž jméno si zřejmě v sobě ponesu na celý život. Zapsala se do mého života v několika jeho důležitých bodech. Poprvé, když pořádala jednodenní kurs v rámci vzdělávání zaměstnanců v naší firmě na téma sebeorganizace. Celý den v jejím podání byl ne školením či přednáškou, ale spíše zábavou – nejvíce by to dle mého vystihlo ŠKOLA HROU. Právě díky praktickým cvičením a ukázkám a velké míře našeho podílu u této prezentace se mi vryly některé zásady a myšlenky nesmazatelně do paměti.
Podruhé jsem se s ní setkala ve chvíli, kdy jsem před sebou měla odborné právnické zkoušky. Oslovila jsem jí se žádostí o pomoc s organizací mého učení v souvislosti s mou náročnou prací a velkou rodinou a časovým horizontem cca půl roku.  S její pomocí, vedením či dalo by se říci koučováním, kdy mi nejdříve pomohla vytvořit plán učení – navedla mě, jak a proč. Tak posléze, když se mi z různých důvodů nedařilo jej přesně plnit – zas dokázala navést mne, co s tím, jak nalézt řešení, abych vše zvládla. A na konci, těsně před zkouškou mi kromě jiného dodala i potřebný dostatek sebevědomí. Zkoušku jsem zvládla a myslím, že právě i ona na tom má velký podíl.
Potřetí jsem se s ní pak setkala v rámci své nové pozice manažera ve firmě.  A to tehdy, když jsem chtěla prosadit další vzdělávání telefonních operátorek. Jana se opět tohoto úkolu zhostila k plné spokojenosti. Její kurs byl vytvořen nejen pro telefonní operátorky, ale i pro manažery, kteří je vedou. Telefonistky dostali nové a ucelené informace o základních principech telefonování. Dostalo se jim i zpětné vazby a rozvojových plánů k jejich hovorům. Ale zejména oceňuji přínos pro mne jako manažera, kdy jsem se naučila, jak a co mám v hovoru telefonistů hodnotit a mohu s tímto pracovat dále i s dalšími telefonisty a sama jim pomoci dále se rozvíjet.
Veronika, Manažerka vymáhání pohledávek, finanční společnost

Poskytuji referenci na kurzy Moje brašna manažera a Excelentní porada.
Oba kurzy pro mě jsou přínosem. Na základě těchto kurzů jsem si dokázala uvědomit podstatu vedení porad. Díky zpětné vazbě lektorky a kolegů na kurzu vím, jaké jsou mé slabé stránky a na co se mám zaměřovat. Také jsem se dozvěděla, jaké jsou druhy vedení porad, kdy a jaký druh porady mám aplikovat. Moje brašna manažera mi pomohla zjistit, jakým způsobem nejčastěji vedu podřízené. Dozvěděla jsem se, že je několik způsobů vedení podřízených a také, že musím vždy vycházet z toho, jaké schopnosti a zájem o práci má podřízený. Musím říct, že nejlepší částí jsou praktické scénky, kterých jsem se účastnila.
Díky kurzům jsem se v roli manažera dokázala zlepšit své schopnosti a dovednosti.
Nikola Růžičková, Vedoucí týmu Early Collections, Home Credit a.s.